Sunday 22 May 2011

TASIK MANONG BUAT AKU BINGUNG

22 Mei 2011

group foto .. semua yang hadir
Pagi-pagi lagi aku dah siap-siap, selalunya akulah yang paling lambat .. tengok Cikgu Daud kereta pun belum keluar tapi aku dah start jalan, singgah rumah Zamri, dia orang nak port kedai Ijam dulu sarapan, aku pollow je, rupanya Rizal lagi cepat, pukul 7 pagi dah sampai kedai .. aku ngan Zamri kena roti canai kosong ngan nes o, yang Chacha ngan Yaman tak makan .. konon nak jaga badan, takut kalah laa tu ..

santai setelah semuanya sampai ..
Habis makan terus gerak ke Esso, Taman Berlian, Kluang.. dah ramai rider yang sampai .. dia orang dah nak start dah .. perhhh lambat gak aku rupanya ... salin baju, nak pakai kasut , cari tak de .. aduuhhhh .. tertinggal pulak kasut .. padahal anak aku dah tanye dah .. aku ingat macam dah masukan dalam kereta . rupanya tak de .. pening gak ni .. takkan nak pakai croc pulak .. last-last telepon talian hayat .. nasib baik adik aku yang duduk kat Taman Sri Kluang datang dan bawak kasut .. alhamdulillah ..

kena nasi ambang ..
Start gerak, aku kat belakang sekali, jauh ditinggalkan oleh kelompok hadapan, Iwan yang baru start kayuh balik ditemankan oleh Rizal ngan Fad.. yang lain semua ikut Tukang Tarik yang disediakan oleh KMTB..

Perjalanan melalui jalan kelapa sawit dengan menempuh becak ada sedikit menyukarkan .. bukit memang tak usah cakap laaa .. tapi seronok gak layan downhill .. namun tetap berhati hati .. ada gak rider yang jatuh sebab layan downhill .. masuk lopak dan lost control ..

control yang tak control
Sampai ke Tasik Manong dalam pukul 10.00 pagi .. aku setengah jam lewat .. yang tertinggal kat belakang .. nasib baik ada four wheel yang cover .. dan sampai gak akhirnya Iwan, Rizal, Fad ngan Haji Zin dalam satu kumpulan.

sampai ada yang tertido .. 
Makan dan menikmati pemandangan Tasik Manong cukup membuatkan kami lupa kepenatan kayuhan tadi ... dan sempat jugak aku buat promosi untuk Fun Ride yang akan dianjurkan oleh VECT .. respon dia orang sangat memberangsangkan..

siapa yang Tukang Teman ni ..
Jalan 11.30 .. start kayuh balik .. dan sampai semula di ESSO Taman Berlian dalam pukul 1.00 tengahari .. group depan yang ditarik oleh Dollah Revnvero  recNviro..sesat .. sampai dekat Kluang Mall .. jarak keseluruhan perjalanan lebih kurang 45 km... kemas basikal, balik, dan kita orang lepak makan asam pedas..
dan kayuhan kali ini memang meninggalkan kenangan yang pastinya menjadi pengajaran kepada semua. ..

report by :-

../.. gaint19

2 comments:

  1. Salam..bang hasni..pembetulan...nama team kami bukan Revnvero tapi recNviro bang...hehehhe

    ReplyDelete
  2. heheheh ... sory bro .. akan dperbaiki ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...