Saturday 7 May 2011

KAYUHAN SATE RAHMAD KE KAMPUNG RAHMAT

7 Mei 2011


jentera pembawa basikal

Last berkayuh minggu lalu masa di BCNC dan kali ini kayuhan dari Sate Rahmad ke Estet Seri Gading, menuju ke Kampung Rahmat, Kebun Pisang, Bumi Hijau dan kembali ke Seri Gading. Kayuhan kali ini seramai 10 orang, Haji Zin, Mamed, Aku, Yaman, Hasnol, Wan Senggarang, Iwan Seri Medan, Isa, Asif dan Iddin.. beskalmurah yang beria-ia mengajak aku malam sebelumnya tak dapat join atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan.

van ni ada home acon .. betul ke ..
Sampai di Sate Rahmad dalam pukul 8.00 pagi .. sempat juga kena teh o sementara tunggu rakan-rakan yang lain sampai.. dah lama tak buat screching .. putera pawaka konduk dan Haji Zin dengan bacaan doa .. perancangan kayuhan yang santai dan kembali tidak lewat dari pukul 1.00 tengahari ..

bacaan doa.. semoga perjalanan kami selamat ..
Laluan biasa dan telah beberapa kali kita orang ke sini .. so memang tak de masalah.. padahal pertama kali dulu.. masih aku ingat .. nak panjat bukit masuk kebun kelapa sawit tu pun aku dah tewas .. tapi berkat pengalaman berkayuh, berjamboree semua tu dah nampak macam relek .. tapi sebenarnya aku dah terasa cukup perit hari ini .. panasnya bukan main .. walaupun baru pukul 9.00 pagi tetapi lalu di bawah panahan terik mentari aku cepat haus dan penat..

1st check point .. tapi letih teramat ..
Ingat aku saje yang rasa .. tetapi rakan kayuhan yang lain pun mengalami masalah yang sama.. tak fit langsung .. last kayuh minggu lepas pas tu memang tak sentuh basikal langsung .. namun aku agak kagum pada mulanya dengan Haji Zin ... wah kuat dia ni .. naik bukit pun boleh speed lagi .. layan uphill dengan Yaman ngan Iddin .. aku santai dan terus berada di belakang .. jadi sweeper .. padahal dah tak kuat ..

terpaksa merentasi parit ini untuk short cut ..
Sampai Kampung Rahmat .. dari jauh kedengaran Haji Zin memanggil kita orang untuk rest .. sedangkan kelompok yang di hadapan telah jauh meninggalkan aku, Hasnol dan Haji Zin .. rupa memang dia tak larat .. terbaring dia, pening, perut memulas dan macam macam yang dirasa.. sempat juga kita orang bagi minyak angin untuk melegakan Presiden Baru ni ..

berat sama dipikul .. ringan basikal carbon je ..
Sementara menantikan Presiden 5P yang baru ini pulih .. kita orang ambil kesempatan untuk mengeteh untuk kali yang kedua .. lama juga kita kat situ .. yaman berusaha bersungguh-sungguh sapu minyak angin sambil urut belakang Haji Zin..

wajah kelesuan akibat pensan ..
Perancangan untuk meneruskan kayuhan ke Bumi Hijau dibatalkan .. ambil jalan singkat .. terus balik ke tempat asal dengan kayuhan yang lemah gemalai .. lebih kurang pukul 11.15 pagi kita orang selamat sampai ke Seri Gading .. memang terasa perit untuk kayuhan kali ini .. semuanya rasa serba tak kena ..  namun alhamdulillah kayuhan santai yang dirancang .. meninggalkan kenangan yang tidak dapat dilupakan terutama kepada Haji Zin yang menyadang jawatan baru selepas Mamet dan Yaman ..

report by :-

../.. gaint19

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...