Saturday 21 May 2011

TREK RECCE FASA 2

21 Mei 2011

laluan yang licin
Jenuh ari ni naik moto untuk plot trek guna GPS, misi kali ini adalah untuk menyambungkan trek yang telah dikenal pasti dan plot untuk dijadikan map. Maklumlaa masing-masing pun bukan pandai sangat guna GPS ni .. tapi try and error dapat laa jugak map yang kita orang kehendaki .. sekurang-kurangnya nanti ianya akan memudahkan kita orang marking jalan dan menentukan aspek keselamatan yang diperlukan di sesuatu tempat itu.

semak sangat ni ..
Janjinya pukul 7.30 .. perhh pagi gak tu ..dahlah malam sembang ngan yaman kluang dekat kul 1 pagi baru balik.. aku datang kedai Ijam dalam kul 8.00, dia orang dah tunggu, sarapan dulu then dengan berlagaknya tanpa sebarang bekalan kita orang menuju ke tempat yang hendak dijadikan trek..  dengan menunggang moto, kami berenam.. ngan Rizal ditugaskan untuk bawak GPS, Daud recce jalan, aku follow, iddin tukang tangkap gambar, zamri bawa motor.

lorong kerengga ..
Dengan bantuan beberapa orang kampung dapat juga kita orang tembuskan dari Bunagong ke Bukit Syukor seperti yang kita orang cadangkan sebelum itu .. nampaknya tercapai misi kali ini cuma ada beberapa jalan yang perlu direntasi terlebih dulu sebab semak yang terlalu tebal..

JMK aku termasuk dalam parit .. 
Kita orang kelaparan, dah dekat pukul 12.00 seteguh air pun tak diminum lagi ... habis plot kat Seri Mendapat terus cari warong kat Parit Khalid .. kena soto .. sedap juga .. lain kali boleh pegi lagi kedai tu .. dalam hujan renyai kita orang balik dan sampai rumah dalam pukul 1.30 tengahari ..

penatnya nak cuci ni ..
report by :-

../.. gaint19

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...