Sunday 3 April 2016

2nd SEMARANG CROSS COUNTRY




Fast trek ... itulah kesimpulan yang dapat dirumuskan ... nama pun cross country ...  nak samakan dengan trek yang kat Batu Pahat tu memang jauh sangat ...  cabaran hanya pada dua bukit .. satu bukit bingung (kita orang je yang bagi nama ni) dan satu lagi bukit geriba.. yang lain semua flat road yang boleh rest dan speed...



Dengan peserta yang lebih kurang 1400 orang ... sebenarnya aku masih troma dengan apa yang berlaku masa race kat Batu Pahat...  takut .... dengan pelepasan beramai-ramai tu .. penuh 4 line jalan dengan basikal .. aku cuma dapat pastikan depan aku tak de orang.. ikut pun tak terlalu rapat... tu pun masih ramai gak yang jatuh... sebelah aku je pun ...

Masuk offroad ... menuju ke Empangan Manong .. kat sini sebenarnya view cantik .. dengan sorakan daripada peserta PLKN... mula mula aku ingat .... hisss ramainya orang kampung kat sini ..  baju sama pulak tu ... rupanya budak budak PLKN bagi sokongan ....

Naik bukit bingung ... ramai yang mula dah tolak .. tapi sebab dah tahu bukit ni biasa panjat .. rider yang tak lepas pun boleh tolak kat sebelah kiri ... tapi kat sini bahaya .. dulu pun berapa kali masa kita orang layan bukit ni ... turun ... ada  je laa orang yang masuk lopak air .. then jatuh...

Bukit Geriba tu memang kena tolak .. kat sini untungnya aku ... kalau boleh panjat .. sure Wak Z dapat potong aku ... so bila lepas bukit ni .. dah tak de bukit lagi dah .. layan je laa sampai abis.. cucuk belakang rider .. sampai finishing ... alhamdulillah dapat gak podium ... hihihi.. satu lagi view yang cantik masa kat sawah sagil ... cuma tak lalu kat batas sawah je ... tapi kalau tak pernah tengok memang macam kat Kedah je ...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...