Tuesday 3 May 2016

4th OTAI MTB CHALLANGE



"Terpulanglaa mahu jadi apa.. mahu jadi hantu... mahu jadi buayaaa"... Terpulanglaa.... " sambil layan lagu ni kat Sinar FM .. toleh sebelah .. ngorok dah si Zamri ni ... pergh orang penat gak .. tak pe lepas RnR Seremban ko pulak bawak sampai Pt Raja... aku pulak tido ...

Cerita 4th Otai Sungai Buaya tak abis abis diulas .. start bagaimana dia boleh kalah lagi kat sini selepas Semarang .. huhuhu .. aku senyum je .. layankan je rasa tak puas hati dia tu kat aku ... rasa tak puas hati kat penganjur .. pasal trek laa .. hihihi ... tak moh komen banyak ... kita ceritakan yang terbaik je kat sini .. cerita kan kat kawan kawan ..

Dah lama aku tunggu jamboree Otai ni .. dulu sejak edisi satu sampai tiga ada je hal yang tak dapat pergi .. pulak dengar tu .. perghhh Otai bes.. Otai memang terbaik .. tu yang membuatkan aku teruja nak masuk Otai 4th ni ..

Pada aku .. setelah mengalaminye sendiri .. betullaa seperti yang aku sangkakan... terbaek dari segi makanan, penganjuran dengan kambing bakarnye.. ayam tempayan nye (aku pun tak sempat nak rasa).. konsep kendurinye... cendolnye, air krimnye .. semuanya aku bagi 5 ha.. (HA HA HA HA HA).. Betullaa tu .. konsep santai .. makan .. makan dan makan ... selagi nak makan... bagi mereka yang bawak family memang berbaloi baloi .. dah makan boleh sembang sembang pasal basikal .. dengar karaoke yang tak berapa nak ok yang nyanyinye .. (ada gak yang ok)

Konsep ni aku puji .. mengeratkan silaturahim antara pengayuh otai seluruh negara ,,, tapi bila kita terlalu memikirkan pasal nak bagi orang puas makan .. benda yang jadi keutamaan dalam jamboree kita ambil mudah .. tapi aku tak salah kan penganjur .. orang dah tua (maaf berusia).. mesti ada kesedaran yang tinggi .. respek yang tinggi .. Sepatutnya tak berlaku laa .. penat orang tu parking basikal kul 4 pagi.. kita yang datang lambat .. terus sailang lalu line sebelah ..  so ramai yang komen tak puas hati .. bukan ada hadiah duit pun .. tapi itu laa manusia ... aku cuma dapat lihat je laa dengan harapan dapat keja balik orang yang sailang aku tu .. hihihi..

Pada aku penegasan tak de kat sini ... so kalau awal awal lagi .. blok je jalan tu .. trek aku tak nak komen ... walaupun rasa teringin nak rasa macam  kayuh kat Kuala Selangor yang bukit Zig Ziq tu... pada yang dah biasa kayuh hardcore mesti dia akan rasa trek ni terlalu mudah .. tapi itu hak penganjur... kita layan je ..

Last ni yang paling Zamri tak puas hati .. aku cuma sampaikan je ... sebab apa ... hihihi .. sebab dia tak dapat ranking ... ok fine kalau ranking keseluruhan tu macam payah nak buat .. tapi ranking kategori pun tak de .. frust betul dia ... hahahaha .. tu laa sapa suruh kayuh pelahan .. kan tak dapat ranking ... senang kan .. nak ranking kayuh laa laju laju ... ataupun sailang je .. potong Q .. terus ..
pada aku tak susah sangat nak buat benda ni .. just tulis laa bagi sedap hati ... sebab nama pun challange .. so kita challanage dengan orang yang sama umor dengan kita .. so dapatlaa kita nilai prestasi kita yang dah bertahun tahun kayuh ni .. itu je pun ..

Apa pun bukan niat aku nak menjatuhkan penganjuran yang baik seperti SBCC ni .. dan aku percaya bukan mudah nak memuaskan hati semua orang .. tapi pada mesyuarat post mortem tolong ambik isu ni supaya dapat diperbaiki di masa akan datang.. sekian terima kasih ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...