Wednesday 23 November 2011

KAYUHAN TEST TREK MESRA ALAM

22 November 2011

Tak abis abis cerita pasal Plentong .. bes sangat ... jumpa ngan Syed itu hari pun masa di test trek Mesra Ride .. kita orang pakat gelak citer pengalaman di sana .. mungkin gaya bahasa aku masa menulis report Pelentong telah mengundang seribu tanda tanya ..  ada yang kata aku serik .. give up ..  baik jual basikal laa pas ni ...  tapi ibarat macam makan sambal laa .. kejap je .. pas tu nak makan lagi kan .. hehehehe ..

Sempena dengan cuti Hari Keputeraan Sultan Johor .. pulak tu tak tahu nak gi mana .. kita layan je laa undangan dia orang untuk test trek Mesra Ride ..  sekadar mendapat info dari FB terus aku ajak anak aku untuk join kayuhan tersebut ..

Ramai gak yang datang .. ada dari KMTB, dari RecNviro sendiri dan beberapa rider baru yang nak start kayuh .. lebih kurang 60 orang gak laaa .. meriah gak ni .. berkumpul kat Pekan Parit Raja ..

Start dari Pekan Parit Raja lebih kurang pukul 8.30 pagi .  menuju ke Parit Jelutong .. terus ke Parit Kadir .. ntah tak ingat aku berapa banyak parit yang dilalui .. terus ke Kampung Rahmat .. then ke Pura Kencana dan berakhir di Pekan Parit Raja ..

Secara keseluruhannya .. walaupun nampak flat road .. ianya tetap menjanjikan cabaran terutama melayan bukit di Kampung Rahmat .. dan jalan batu kelikir sepanjang balik dari Pura Kencara ke Parit Raja ..  tapi yang aku tak leh lupa .. asif tergolek depan aku .. hahahaha .. tu laa nak tunjuk terrer sangat .. kan dah jatuh ..

Sampai semula kat Pekan Parit Raja dalam pukul 12.30 tengahari ..  aku sambung balik kayuh ke rumah .. lebih kurang 6 km lagi ... jarak keseluruhan lebih kurang 51 km ..

report by :-

../.. gaint9belas

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...