Monday 10 October 2011

UMT Jamboree..

11 Oktober 2011
Fuuhh...kebas dah bontot..jauhnya la...dekat 10 jam baru sampai...perjalanan mencecah 5++ km nak smpai ke Terengganu ni...Kali ni ahli Vect bersama wakil UTHM team yg merupakan ahli Vect dan Rec seramai lebih kurang 30 orang mencubakan diri beralih arah ke pantai timur dgn menyertai jamboree anjuran UMT..1 bas utk bawa joki dan 1 lori utk bawa kuda...aku, Cikgu Daud, Beskalmurah ngan Fad naik X-Trail sbb Beskalmurah kena blk awal..

Alhamdulillah semua selamat sampai di Terengganu dan kita org stay kat homestay Tanjung Ketapang..Aku smpai dlm pukul 1 pagi dan yg naik bas smpai dlm pukul 3 pagi..Awal pg semua dah kena bersiap utk ke UMT sebab pg ni nak kena kayuh 8 km utk smpai ke UMT..belum mula jamboree dh berpeluh dah...lepas ambil plat pd Rizal (dia dah smpai awal sbb wife dia org Kuala Terengganu) kita org g sarap kat warung berdekatan UMT...biasa pg sarap roti canai, tp kali ni sarap nasi dagang lauk ikan tongkol..mmg mantopp...

Penyertaan UMT Jamboree ni tak ramai..dlm 400 org jer yg mendaftar..lebih kurang 8.30 pg smua rider dilepaskan..mula2 layan jalan tar dlm 10 km lebih..lepas layan jalan tar layan jalan layan plak offroad tepi sawah..kat sini yg ada masalah sbb banyak tahi lembu ngan lopak air..tu yg kena elak ke kanan ke kiri..kat sini la juga tercipta peribahasa baru..(ibarat org depan yg langgar tahi lembu..org belakang yg dpt percik dan baunya..hahaha..)...

Dgr cita ada gak yg jatuh berlanggar sbb nk elak lecak ngan tahi lembu..dlm 2 km offroad, layan jln tar semula..ingat kan takda bukit..sekali...amik kau..tegak dia punya bukit..kanan kiri hutan plak tu..takda yg lepas utk kayuh bukit yg pertama ni..semua menolak sbb trek dia berbatu...lepas naik bukit bukan turun bukit..tp makin naik bukit...lepas naik...naik lg..hahahaha..semput sbb lama tak traning..terkeluar la juga nasi goreng pg td...nasib takde geng Vect yg nmpak..dah puas panjat bukit yg tak abis-abis..layan downhill plak..downhill mmg terbaik..ngan batu besar2..selekoh yg berpasir mmg menguji skill dan keberanian setiap rider...kali ni pinggang aku sakit lg..tp tak la seteruk yong peng..aku cuba rehat jap..sekali aku tgok sekeliling tempat aku duduk bnyak pacat..trus capai beskal kayuh semula...

Lepas penat layan bukit..kua plak kat jln tar menuju semula ke UMT..ni yg paling aku tak suka..pandangan mmg cantik sbb tepi laut, tp panas membakar...padahal bru pkl 10 lbih..nk smpai ke garisan penamat ada lg 10 km..layankan jer lah..sblum smpai kat UMT tiba2 Cikgu daud sergah aku dr blkg..rupa-rupanya dia kejar aku..apa lg trus aku pecut sbb tak bg potong smpai lupa yg peha dah krem...hahahaha..sblum smpai garisan penamat Cikgu Daud tertonggeng sbb pedal sangkut divider akibat rapat sangat amik selekoh..

Aku tamatkan kayuhan dgn rengking ke 23 dan cikgu daud 24...geng yg lain dah sampai lebih awal..Petang tu selepas rehat n lelapkan mata sekejap kat homestay..aku bergerak pulang..sempat la gak bli ole2 dri Terengganu..selamat tinggal Terengganu..lain kali kami dtg lg..na..na..na..na..na...ganu kite...  


report/
P.Pawaka
pic/
wife rizal, beskalmurah/cikgu daud

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...