Sunday 25 September 2011

JAMBOREE ULAT GONGGOK PANJAT BUKIT DI SETIA INDAH

25 September 2011

Minggu yang paling sibuk bagi aku .. rasa kalau tak tulis report ni .. maka jawapnya kirim salam laa .. macam macam nak kena buat .. jadual dah penuh sampai hujung bulan .. night ride ..?.. tak pe laa .. lupakan dulu .. lain kali kot ..

Berbalik pada kayuhan tadi .. Millipede Green Ride di Setia Indah .. pada aku tak de laa teruk sangat berbanding ngan trek Pagoh ke .. Kulai ke .. tapi dek kerana lelemak rendang raya yang masih melekat .. tu yang aku rasa seksa yang teramat sangat .. start puasa sampai laa nak penghujung raya .. boleh dibilang ngan jari berapa kali aku pegang basikal .. tu pun jus santai santai je ..

Participant seramai lebih kurang 700 orang .. VECT diwakil oleh 15 peserta .. (dalam daftar), rizal ngan rozaidi.. excuse .. takut kalah laa tu ngan Haji Zin .. apa pun pengayuh tegar dan setia VECT tetap berani menyahut cabaran .. walaupun pelbagai rintangan pasti menghalang .. ku tempuh jua dengan semangat juang yang tinggi ..


Kayuhan dilepaskan dalam pukul 9 pagi .. memula tu dalam satu kelompok .. aku, ijam, daud, zamri dan fad .. yang lain ... bro nyeruntul memang dah kat front line .. malas nak kat depan .. sebab tahu .. kita orang mesti tak kuat ..

Km 5, ijam dah start speeding kat depan .. sempat juga aku pollow .. si Zamri temankan Daud yang keletihan sebab tranning bola banyak sangat .. Km 10 dah start panjat bukit licin .. downhill kalau tak hati hati .. sure menjungkel .. rasa lepas tu tak de masalah sampailaa ke CP 1 di km 18..

Lepas CP 1, trek pasir ... teruk kat sini .. macam kayuh kat tepi pantai .. ditambah pulak dengan becak .. tak gerak basikal .. nak push kuat kuat .. memang tak larat .. tolak je laaa jawapnya .. sebab tak de sapa pun rider yang boleh kayuh kat tempat ni .. tak tahu laa kalau top rider ..

Bukit rasa tak laa terlalu tinggi .. tapi kerana permukaan jalan yang licin dan berbatu .. menyukarkan rider nak kayuh .. ditambah dengan jarak bukit yang begitu panjang .. memang menyeksakan .. dan ramai rider yang krem .. terutama selepas CP 2 ... nak habiskan bukit tu aku rasa lama sangat .

Aku ngan Tuan Syed .. kejap dia potong aku .. kejap aku potong dia .. sampai laa kat penamat .. yang lain .. Yaman .. gold madelist .. diikuti Mamed .. Ijam .. Firdaus .. aku ... zamri, daud, azrai , dan Haji Zin bersama Fad..

Thank to Millipede Cycling Team .. penganjuran yang baik .. rasa tak de masalah dengan signis .. water point semua ok .. trek pun ok .. yang penting lepas ni sure penat nak basuh basikal yang penuh dengan lumpur..  Tahniah juga pada budak budak SKY kerana dah berani menyahut cabaran berjamboree .. dan ada juga yang berpotensi sebagai pelumba yang hebat .. terima kasih juga pada bro Ayop Cyclemotion .. kerana menghargai rider .. usaha murni anda sure dikenang sepanjang hayat terutama pada rider-rider otai .. sekian terima kasih.

report by :-

../.. gaint19

picture by beskalmurah ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...