Monday 21 October 2013

NBC BERANI RIDE REBORN 2013

20 Oktober 2013 ... aku terus move pada pemenang ... nanti kata aku cover sikit je kat the end of this story .. aku tahu laa ko menang ... Champion Wak Z .. no 44, Ipan 65, Aku 69, Ya Man 145, Ijan 157, Abon 219, Hasnol 253, Haikal 254, Rizal ngan Rosli masing-masing 315 dan 316 ... Tahniah Wak Z .. tahniah kepada VECT yang mempunyai jiwa kental .....mampu abis kan juga walau pun diseksa dengan tolak bukit bertengkek tengkek .. hahahaha ... pasti ko orang puas menolak basikalkan ...

Overall .. pengajuran kedua NBC ... masih mengekalkan konsep yang sama seperti pengajuran 2009 .. masa tu kita orang baru nak berjinak-jinak dengan dunia MTB ... Sebut je Berani Ride paling aku terkesima sampai sekarang ada orang tu pengsan .. tapi alhamdulillah kali ni mampu habis kan walau pun katanya masih demam ( semua tu alasan ) ...

Trek .. puas hati.. marking out ... goodies .. boleh tahan ... makan.. air ... paling bes ..selesa ...  check point ..  tak de masalah .. lucky draw lumayan .. cuma tak de yang kena yang grand je .. dapat bawak balik 2 helmet .. minyak enjin .. payung .. not bad laa ..

Cerita trek ... pelepasan pagi sedikit mendaki .. susah sikit nak parking basikal .. turun bukit melalui depan Evergreen .. melintasi jalan Pontian terus ke belakang Kem Askar yang sedang dalam pembinaan, kat sini je dah keliru .. rider depan dah patah balik sebab salah .. marking out, pekerja indonesia tu yang jerit jerit salah jalan salah jalan ... untung laa yang duduk kat tengah tengah
terus cilok pegi depan ... 8 km pertama ni memang azab sikit ... kena turun parit .. panjat bukit . dah macam hiking pulak .. ramai yang merungut ..  tolak dan terus tolak ...

Zon kedua .. rasa macam selesa sangat ... jalan landai .. speed zon ... tak agak agak tarik sampai 36km/h ..
satu kesilapan besar aku kat sini ... ganti ganti tarik ngan awi budak s2h Muar ... tapi bagus laa dia ni .. bagi botol air dia kat aku, aku punya jatuh masa kat zon satu tadi .. menuju ke Senggarang dengan perjalanan landai tapi cukup berat bila terpaksa melalui jalan rumput, becak.. dan setengahnya
berpasir..

Menuju ke Kampung Rahmat . melalui kubur cina .. aku dah tak boleh nak follow Wak Z ... selepas menelan sesuatu ... ditinggalkannya aku ngan Ipan ... biasanya trek Kampung Rahmat ni memang tak de masalah .. lepas satu bukit ke satu bukit .. redah je ... kaki mula dah nak krem ... dari CP 2 ke CP 3 .. tempoh kayuhan dah semakin perlahan ... tu laa gelojoh sangat ... tu pun diaorang tak leh nak keja .. huhuhu ..

Paling worse kat sini adalah marking .... ntah nak salahkan penganjur 100% pun tak boleh ... mereka dah buat kerja banyak ...  nak buat trek yang cover Minyak Beku, Senggarang, Tanjung Labuh, Kampung Rahmat bukan satu kerja yang mudah .. tapi spoil dengan marking yang tak berapa nak clear tu yang menyebabkan ramai rider yang tersesat ... pada aku bila ko orang dah penat .. mata dah berpinar, nafas dah semput, kaki dah krem ... bila nampak downhill ... ko orang layan je terus ... malas nak toleh kiri kanan .. nasib aahh .. kan dah kena patah balik ... huhuhu ..

Pas ni ... bulan 11, berturut-turut pergi jamboree .. setiap minggu, kalau aku larat ... paling terdekat adalah Pekan Nenas ... jumpa nanti di sana ... diikuti Green Ride, MCC dan SAXC ... wahhh kopak aku bulan ni ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...