Sunday 20 May 2012

KULAIJAYA EXTREME CYCLING CARNIVAL 2012

Al fatihah...  semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang yang beriman .. tentunya pemergian rider daripada Singapore membuka mata semua .. supaya lebih berhati-hati .. terutama kepada pihak penganjur mahupun rider sendiri .. kalau rasa tak boleh .. baik jangan teruskan ..   sebab pemain bola yang fit tu pun boleh kena serangan jantung .. apa tah lagi kita kita ni yang tranning pun tak cukup .. apa pun usaha telah dilakukan .. ramai rider cuba membantu .. tapi telah ditakdirkan .. memberi iktibar kepada kita semua ...

Penganjuran kali ke 3 .. termasuk nite ride .. tentunya telah cukup memberi pengalaman kepada KBC khasnya dalam memastikan Kulaijaya Extream Cycling Carnival berjaya .. tapi terlalu banyak event yang dianjurkan semakin teruk aku rasa ... man power kurang .. malah aku rasakan makin teruk pulak .. sory laaa .. aku bercakap berdasarkan pengalaman berjamboree .. dulu masa kat Labis aku boleh accept laa .. sebab diaorang tu baru pertama kali organise .. tapi KBC bukan pertama kali ... dah tiga kali .. takkan masalah singnis .. masalah air kat CP pun boleh jadi isu ...

Berbanding dengan 2011 .. rasa dalam 10 % saja menggunakan trek lama .. boleh tahan laa trek kali ni .. rasa lagi teruk kot berbanding 2011 .. sebab Jasin ngan Yong Peng boleh santai-santai .. harapan pada mulanya macam tu jugak laa .. tapi sangkaannya jauh meleset .. ambik kau ... terlalu banyak bukit yang terpaksa dipanjat.. downhill pulak .. tak boleh lepas terus .. jalan burger ..  tapi yang aku angin .. 2 kali aku tersesat .. orang 55 km sampai base .. tapi aku 55 km baru sampai CP 4.. 

Kadang-kadang tak faham, kenapa dia orang buat macam tu .. satu simpang ada dua jalan yang ditabur kertas .. kiri ada .. kanan pun ada .. yang aku tersesat jauh tu pun bukan tak de kertas ..  tiba tiba ada kertas kat tengah tengah jalan .. so aku confident laa itu jalan yang sebenar .. tapi rupanya kena tipu .. jarak CP 2 ngan 3 agak jauh ... botol jatuh masa downhill.. malas nak pusing balik .. nampak air parit pun masa tu sedap je ... sampai CP baru dapat air ... tapi masa tu air dah tinggal sikit .. marshal terpaksa sekat supaya orang belakang dapat minum jugak .. 

Dah tahu macam tu .. kenalah standby air yang banyak .. air mineral pun tak pe .. sebab ramai rider yang kehabisan air .... CP 3 ke CP 4 ada 4 km laluan jalan raya .. ingat boleh santai-santai kat situ .. rupa nya kena daki bukit dari Taib Andak ke Nirvana tu ... dah macam apa ..  pelan-pelan kayuh bagi mengelakkan krem .. makin dah dekat ngan base rasa makin kuat tekanan yang harus dihadapi ... dengan panasnya .. terpaksa buat pendakian jalan tanah merah .. macam landai tapi .... huhuhu .. 

Daripada ramai-ramai hanya beberapa saja geng VECT yang berani menyahut cabaran Extream ni .. aku pulak memang kebetulan balik kampung .. terima kasih Azrai sebab ambik gambar .. tapi sampai CP 2 je laa sebab lepas tu ko dah chiken run .. walau pun 2 kali aku jatuh .. dua kali aku sesat tapi semangat ingin meneruskan cabaran tetap ada .. Yaman ngan Mamed dah layan road .. tak payah susah susah nak basuh basikalkan .. 


1 comment:

  1. bro..ni dah kali ke 4 (termasuk kayuhan kembara mahkota yg juga dikatakan hampeh)... entah laa memang tak de talent utk KBC buat event kot..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...