Sunday 11 December 2011

MESRA ALAM JAMBOREE

11 Disember 2011

tertinggal bas .. sebab sibuk ngeteh
Kat mane aku nak mulakan ni .. start dari kedai ijam .. kita orang sarapan pagi .. tak makan pun aku .. tapi dah Fad, Pawaka ngan Azrai dah ade kat situ .. aku pun join sekali .. jam lebih kurang pukul 7.30 .. ade gak rider lain daripada KMTB .. dok sembang2 .. dalam hati .. ala tempat sendiri .. buat apa nak kecoh kecoh cari position .. lagi pun jalan senang ..


tak sempat ... nak flag off
7.45 aku start gerak ke flag off .. konon nak beratur .. sekali dah tak de orang dah .. ayuhhhhhhhhhh .. dia orang dah start dah .. 'cepat bang cepat bang dia orang dah start' .. sambil tampal stiker kat basikal aku ... kata salah sorang petugas .. aku jadi kalam kabut ... aku tengok ramai lagi rider yang senasib dengan aku .. yang tak turun basikal pun ade .. nak kayuh santai ke nak keja .. mane mampu nak kejar diaorang .. letak laa pelumba mane pun sure tak terkeja kalau gab masa 15 minit .. kecuali kat depan tu ada bottle neck ..

kita orang je yang tak de .. huhuhu
Malas nak memikirkan isu tersebut .. salah kita orang gak... dah tahu nak race apasal dok sembang kat kedai ijam .. padahal bukan tak pernah pun ngeteh kat kedai ijam .. esok esok banyak lagi masa nak sembang .. melepasi trafic light pekan Parit Raja dah tak nampak rider kat depan .. semua dah masuk susur Parit Jelutong .. kayuh laaa setakat mane yang mampu .. sambil bersembang dengan rider yang senasib dengan aku ..

Trek melalui Parit Jelutung, menembusi Parit Karjo yang semuanya jalan tarmac .. sure memberi kelebihan kepada rider yang berada dalam satu kelompok .. aku terkial-kial sorang .. tapi yang bestnye aku dah rasa macam kuat sangat .. berapa ramai rider yang aku potong .. pantang ade ruang sure aku cilok .. macam laa kuat sangat .. tapi bila melayan Bukit Rahmat ade rider yang tolak .. dah sure diaorang tu bukan rider tegar ..

Tanpa berehat, tanpa water feeding, tanpa makan pisang, tanpa tolak aku teruskan kayuhan ..yang besnye cuaca cukup baik .. redup sepanjang perjalanan .. kalau panas sure rentung .. melepasi semua check point tanpa sebarang masalah .. macam langit dan bumi kalau dibandingkan dengan trek plentong .. macam ni laa bes ..

azrai layan anak hj zin .. tak kuat la tu
Sampai semua di pekan Parit Raja pukul 10.30 .. mane pernah pegi jamboree sampai secepat ini .. dah macam kayuh hari minggu je ...  kalau aku berada sama masa flag off sure lebih baik dari position 269 yang aku dapat .. tahniah kepada ifran dan iddin kerana berjaya naik pentas.. tempat ke 7 dan ke 8 . kategori junior.. iddin tak bernasib baik kerana jatuh dan cable FD putus .. terpaksa menggunakan gear rendah ..

lucky draw ..
Untuk yang lain .. Fad, Azrai, Pawaka, Faizal semua berjaya menghabiskan kayuhan dengan selamat dengan lemah gemalainye .. lucky draw .. hamper dapat 2, irfan dapat rantai ngan t'shirt, haji zain dapat beg, faizal dapat beg air .. yang lain dapat hampa .. hehehe dapat penat laa ..

Penganjuran pertama kali oleh RevnViro.. harus diberi pujian .. krew yang ramai .. tanpa banyak masalah.. lucky draw pun banyak .. cuma setakat ni belum luck untuk dapat grand prize .. kita anggaplaa jamboree ini sebagai medan latihan untuk jamboree X-Ride yang akan berlangsung sabtu ini ...

report by :-

../.. gaint9belas

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...