Sunday 16 June 2013

WACYCLES - XC CHALLANGE 2013

Bandar Seri Alam, Wa Cycles XC Challange 2013 - nasib baik aku tak kayuh ... kalau aku kayuh mesti naik lori sebab tayar bocor ... bukan satu ... malah dua dua bocor ..  huhuhu ... tu laaa Mamed .. suruh kayuh lala lala tak nak .. kan dah naik lori ....








Banyak benda boleh dijadikan iktibar kayuhan kali ni .... penganjur sengal laa ... luka tangan aku sebab kena gunting ... ada ke ... plat number dia orang tak tebuk ... cucuk pakai gunting .. dah luka tangan aku .. itu dah cukup memberi gambaran yang trek ini jugalaa yang akan melukakan hati aku..... huhuhu ... sakit lagi luka di hati berbanding dengan luka di jari
..



Kategori Master ..
Penambilan bergaya dengan jessey baru .. aku positif .. apa pun aku menghormati pilihan ko orang ... not bad laaa cuma tak dapat bergambar ramai-ramai sebab yang tukang bawak camera dah pencen .. ingat dia tak ambik gambar boleh laju sangat laa ... setakat boleh potong yaman, masih belum boleh bangga sangat .. trek ni ko punya,  memang ..  tapi ingat roda basikal tu tak semestinya kat atas je .. kadang kadang bocor jugak ...
Tak pernah gagal .. walaupun 5 jam ..

Trek ... sama laa lebih kurang macam Plentong .. single trek pokok getah ... permulaan road yang panjang .. roller coster .. menguji kemampuan adrenalin ... menguji skil .. pengamatan ... dan bertenang menghadapi dugaan .. singnis banyak .. tapi masih ada yang sesat ...  jarak CP 1 dan 2 mungkin terlalu jauh ..  rider mengeluh tak cukup air .. tu laaa ... sapa suruh tak bawak beg macam ijal ... huhuhu ..

Kayuh lala lala ... 
Prestasi ... payah nak diukur kalau position medal tak de ... tak leh nak bangga sangat laa sebab medal tak de .. setakat stiker finisher tu buat pe ... tidak praktikal .. menghargai penat lelah rider bukan sekadar paparan masa .. tapi lebih penting sesuatu yang boleh dijadikan kenangan ... bila tengok medal ..oooo... kat sini dulu aku dapat rangking 900 ... oppsss ... (sampil tutup mulut) ....

Yang kecundang ....
Tahniah pada VECT rider .. terutama pada semua yang berjaya menamatkan kayuhan .. walau pun dengan sumpah seranah ... akhirnya dapat jugak menghabiskan kayuhan .. cadangan, alangkah baiknya kalau 5 jam kayuh bersumpah seranah tu digantikan dengan selawat nabi ke .. beristifar ke .. mesti ngam kan ... pahala dapat ... menikmati keindahan pun dapat ... huhuhuhu ..

Champion VECT .. .
Kita jumpa lagi dua minggu dari sekarang ... Prison Jamboree akan membuktikan segala galanya ... tak yah nak buat perjanjian ... tapi bila race lupa segala yang dijanji ... satu lagi .. aku nak ucapkan terima kasih pada sorang milipede rider yang bagi tiup dan pump, walaupun tuib yang dibagi tu pun bocor gak ... moralnya .. sediakan payung sebelum hujan ....  kalau tak pandai menari jangan dikata lantai tak betul .... sory ... naik lori  ....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...